Oct 22, 2010

|| marjerin isi gula ||


masa marjerin ko suka kecik-kecik dulu,
ko tenyeh kat roti , ko letak dengan gula, ko baling bakar atas kuali,
bila gula cair, ko jerit mak, angkat roti sbb tangan ko tak sampai,
sebab ko suka marjerin lagi,
susahkan diri ko, susahkan mak ko,
ko tak kesah.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tapi bila besar siket,
ko makan marjerin da banyak, tapi ko tak gemok-gemok,
kepeng je aku tengok, ko jadi tensyen.
tekak ko kadang-kadang loya tengok marjerin,
ko tukar marjerin keluaran felda dengan keluaran planta,
sama ja,
ko da x suka!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


ko nak loya, ko nak x suka,
tapi ati ko kembang kuncup berat,
ko takut ko lupa,
cerita kecik-kecik dengan mak, cerita ko berebut roti marjerin dengan adik beradek ko yang macam satu kapal,
ko takot nanti jadi persamaan serentak ko benci marjerin =ko benci cerita-cerita marjerin=ko benci watak-watak marjerin
ada pulak yang terasa.

tapi betol, gila rasa bila benci saket letih meluat dengan benda yang kita penah suka,
umpama buah kepayang, nak dimakan mabuk nak dibuang sayang-har har har-
sbb aku paham gak, kita tak banyak beza,
cuma kau aku tulis ko, aku ku tulis aku.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


haish.haish.haish.
kalau boleh pusing,
ko bagitau bapak ko jangan beli marjerin masa ko kecik-kecik,
xpun bawak ko tinggal kat mana-mana negara yang xda marjerin,
bia ko xkenal marjerin, xssah ko arini.
tapi, marjerin mmg penah jadi best..n bila marjerin jadi tak best, hati jadi sampah~

4 comments:

bukan penggoda said...

ptot la ko kurus kepeng.

nnt aku bg ko mknan yg berkhasiat lg berlemak eh. haha.

siddiq said...

sila bagi skrg!

bukan penggoda said...

camne nk bg? ko nk dtg mlake? wakaka.

siddiq said...

xemboh r.bek ko dtg sini

|| chat ||