Oct 9, 2010

|| muiz, skip tak? ||

haish, bila pegi smbahyang jemaah (tp kes aku fokus on solat jumaat sbb tu je yg aku jemaah), kita patut rasa best. rasa lebih tenang, rasa lebih bersatu padu.

tgh hari td aku solat jumaat, tp smpai da lambat, xsmpat kutbah da , teruk2.sebab awal2 tu syaitan menghasut untuk skip solat jumaat, so bila smpai pun, imam da hampir rukuk, so sgtlah gelut tkut x smpat, so aku parking solat je dkat laluan depan tasek tu. sempatlah, maria solat seblah aku.

tibe2, dtg sorg foreigner (membuktikan aku x kushu') solat sebelah aku. pergh, semerbak bau ketiak. sekali lagi aku bergelut sepeti saira menahan bau, nasib baik tahap gelut tu belum mencapai moksha saira, kalau x, da terjun masuk tasek da tuh.

moralnya, x baik k pergi solat tp x jaga bau badan, boleh menganggu fokus orang dan menghalang matlamat solat jemaah. xbes r kan kalu solat dalam hati carut2 org. tp, dr part kite sebagai penghidu, kita kena belajar erti penerimaan, anggap setiap orang ada kelemahan, jdikan menda2 ni sbg ujian kekuatan iman, so, iman aku x kuat lglah ni.

5 comments:

saira said...

practice makes perfect~~
so bykkan berusaha tuk sampai ke tahap moksha.. pastuh, aku turunkan takhta kat ko.. h0h0h0

siddiq said...

no2, kegelutan bukan untuk diwarisi

Ayie a.k.a Nyei said...

gelut itu saira..mmg takleh tukar..

siddiq said...

saira. aku x cakap, ayie yg cakap! aku ckp dalam hati je.hahha. saira gelut!!!

saira said...

i'm proud to be gelut.. tibbaahh jaah.. ayie awas ko.. nanti aku wat version piranhaha version len.. suh ikan tuh perkosa ko.. tibaahh..
sdiq: u gelut jr.

|| chat ||